VoIP telefonie staat voor Voice Over Internet Protocol. Kort samengevat betekent dit bellen via een internetverbinding. Daarom wordt deze vorm van communicatie ook wel IP-bellen genoemd. Deze VoIP telefonie biedt voordelen, zeker voor ondernemers. Je wilt immers altijd en overal bereikbaar kunnen zijn voor jouw klanten. Maar wat is VoIP eigenlijk en waarom kies je voor deze manier van bellen?
De onbegrensde mogelijkheden van VoIP telefonie
In tegenstelling tot traditionele telefonie, maak je met een VoIP telefoon geen gebruik van een ISDN of analoge verbinding. Je belt via jouw eigen internetverbinding. De gesprekskwaliteit is daardoor niet alleen stabiel, maar ook nog eens glashelder. VoIP telefonie wordt zowel privé als zakelijk gebruikt. Met het gebruik van deze probleemloze telefonie kun je profiteren van:
- heldere gesprekskwaliteit
- behoud van eigen telefoonnummer
- goedkoop (inter)nationaal bellen
- wereldwijd bellen en gebeld worden
- eenvoudige doorschakelen
- eigen telefooncentrale
Internetbellen heeft daarnaast nog meer mogelijkheden. Een VoIP telefoon werkt in combinatie met een abonnement. Hierdoor heb je nooit onverwachte kosten, en natuurlijk mét behoud van je eigen telefoonnummer. Als het aankomt op bereikbaarheid, heeft probleemloze telefonie voor ondernemers nog een aantal voordelen. Zo kun je bijvoorbeeld eenvoudig doorschakelen naar meerdere vaste of mobiele telefoons. Een interne telefooncentrale is dus niet meer nodig.
Waarom kiezen voor VoIP bellen of internet telefonie?
Door gebruik te maken van Voice Over Internet Protocol, ben je als bedrijf of onderneming altijd bereikbaar. Waar ter wereld jij je op dat moment ook bevindt. Met VoIP telefonie richt je namelijk eenvoudig je eigen telefooncentrale in. Het zakelijke nummer doorschakelen naar vaste of mobiele telefoons behoort dan ook tot de mogelijkheden. Daarnaast is internet bellen voordeliger. Een apart abonnementen is dus overbodig.
Ook nummerbehoud is een reden om te kiezen voor VoIP. Zo blijf je ook na een verhuizing bereikbaar op het voor jouw klanten vertrouwde telefoonnummer. Je bent dus niet meer gebonden aan een specifieke locatie. Met IP-bellen heb je zelfs de beschikking over je eigen telefooncentrale. Zo kun je een VoIP telefoon voorzien van een keuzemenu. Bijvoorbeeld als je jouw klanten wilt informeren over wachttijden, openingstijden op andere bijzonderheden.
Interesse in een oplossing?
Bel nu 085 066 09 20.
Of vul onderstaande formulier in.
Meer handige tips en informatie
Algemene Info:
WijhelpenMKB.nl
Blokenweg 4
5165 NR, Waspik
KvK: 80474705
BTW: NL861684771B01
Handige Links:
Support
Contact
Online werkplek
VoIP telefonie
Zakelijk internet
© 2021 – WijhelpenMKB.nl | Algemene Voorwaarden | Privacy Policy | Disclaimer | ☎ 085-0660920