VoIP telefonie staat voor Voice Over Internet Protocol. Kort samengevat betekent dit bellen via een internetverbinding. Daarom wordt deze vorm van communicatie ook wel IP-bellen genoemd. Deze VoIP telefonie biedt voordelen, zeker voor ondernemers. Je wilt immers altijd en overal bereikbaar kunnen zijn voor jouw klanten. Maar wat is VoIP eigenlijk en waarom kies je voor deze manier van bellen?

De onbegrensde mogelijkheden van VoIP telefonie

In tegenstelling tot traditionele telefonie, maak je met een VoIP telefoon geen gebruik van een ISDN of analoge verbinding. Je belt via jouw eigen internetverbinding. De gesprekskwaliteit is daardoor niet alleen stabiel, maar ook nog eens glashelder. VoIP telefonie wordt zowel privé als zakelijk gebruikt. Met het gebruik van deze probleemloze telefonie kun je profiteren van:

  • heldere gesprekskwaliteit
  • behoud van eigen telefoonnummer
  • goedkoop (inter)nationaal bellen
  • wereldwijd bellen en gebeld worden
  • eenvoudige doorschakelen
  • eigen telefooncentrale

Internetbellen heeft daarnaast nog meer mogelijkheden. Een VoIP telefoon werkt in combinatie met een abonnement. Hierdoor heb je nooit onverwachte kosten, en natuurlijk mét behoud van je eigen telefoonnummer. Als het aankomt op bereikbaarheid, heeft probleemloze telefonie voor ondernemers nog een aantal voordelen. Zo kun je bijvoorbeeld eenvoudig doorschakelen naar meerdere vaste of mobiele telefoons. Een interne telefooncentrale is dus niet meer nodig.

Waarom kiezen voor VoIP bellen of internet telefonie?

Door gebruik te maken van Voice Over Internet Protocol, ben je als bedrijf of onderneming altijd bereikbaar. Waar ter wereld jij je op dat moment ook bevindt. Met VoIP telefonie richt je namelijk eenvoudig je eigen telefooncentrale in. Het zakelijke nummer doorschakelen naar vaste of mobiele telefoons behoort dan ook tot de mogelijkheden. Daarnaast is internet bellen voordeliger. Een apart abonnementen is dus overbodig.

Ook nummerbehoud is een reden om te kiezen voor VoIP. Zo blijf je ook na een verhuizing bereikbaar op het voor jouw klanten vertrouwde telefoonnummer. Je bent dus niet meer gebonden aan een specifieke locatie. Met IP-bellen heb je zelfs de beschikking over je eigen telefooncentrale. Zo kun je een VoIP telefoon voorzien van een keuzemenu. Bijvoorbeeld als je jouw klanten wilt informeren over wachttijden, openingstijden op andere bijzonderheden.

 

Interesse in een oplossing?
Bel nu 085 066 09 20.
Of vul onderstaande formulier in.

Meer handige tips en informatie 

Zorgeloos werken door werkplekbeheer van een ICT-partner

Online werken zorgt voor veel vrijheid en flexibiliteit bij ondernemers. Met een werkplek online heb je toegang tot al jouw bestanden, programma’s en e-mails waar en wanneer jij dat wilt! Het enige dat je hiervoor nodig hebt is een computer/laptop, een...

Duidelijke en complete IT voor het MKB

Duidelijke en complete IT voor het MKB Regelmatig krijgen wij de vraag wat doen jullie precies? Natuurlijk zijn wij er ons van bewust dat onze naam zeer breed is ingestoken maar dit is ook onze bedoeling! Want wat wij het liefste doen is MKB ondernemers helpen waar...

Microsoft lanceert op 2 augustus met Windows 365 een compleet nieuwe Cloud werkplek

Op woensdag 14 juli 2021 kondigde Microsoft op haar Microsoft Inspire evenement Windows 365 aan. Een oplossing waarbij Windows 10 en 11 vanuit de Cloud gaan draaien en beschikbaar worden voor telefoons, tablets en zelfs op de systemen van Linux en Apple. Windows 365...

Bellen met Microsoft Teams

Efficiënter samenwerken met Microsoft Teams Je hebt besloten dat jouw organisatie beter en efficiënter met elkaar moet gaan samenwerken. Om dat te realiseren ga je daarom werken met Microsoft Teams. Het is de ultieme manier om met elkaar te chatten en te vergaderen of...