We dachten dat we er eindelijk vanaf waren; het thuiswerken, de 1,5 meter regel, de lockdown… Maar helaas: er komt opnieuw een lockdown, dit keer van drie weken om de coronacijfers zo snel mogelijk te laten dalen. Thuiswerken geldt dus weer als één van de dringende adviezen. Uiteraard wil je er, als ondernemer, wel voor zorgen dat thuiswerken zo makkelijk mogelijk gemaakt wordt. Zowel voor jezelf, als voor je werknemers! Werkplekbeheer kan hier een enorme rol in spelen.
Wat draagt werkplekbeheer bij aan een goede thuiswerkplek?
Werkplekbeheer kun je letterlijk omschrijven als het beheren en onderhouden van een werkplek. Dat kan op kantoor zijn, maar ook zeer zeker thuis! Werkplekbeheer omvat alles wat iemand nodig heeft om ervoor te zorgen dat deze persoon zijn werk goed kan doen. Hierbij gaat het bijvoorbeeld om een laptop met de juiste instellingen, een veilige omgeving waar je in de cloud aan het werk kunt of het correct inrichten van mappenstructuren en rechten.
Werkplekbeheer is dus niet enkel het opzetten van een werkplek. Het gaat hier om een heel pakket van dingen die samenkomen. Denk hierbij aan het dagelijkse en periodieke onderhoud, het operationeel houden van de gehele omgeving en het ondersteunen van gebruikers die vragen, wensen of problemen hebben.
Remote Monitoring en Management laat jouw medewerkers zorgeloos thuis werken
Ook Remote Monitoring en Management valt onder het kopje werkplekbeheer. Dit is een vorm van software waarmee je een werkplek op afstand kunt beheren. Dit alleen al heeft een hoop voordelen. Zo kun je storingen heel simpel voorkomen, doordat beheerder proactief kijken naar je soft- én hardware. Mocht er toch, onverhoopt, een storing optreden kan er snel gehandeld worden. Daarnaast worden er preventief systeem- en programma-updates uitgevoerd waardoor je nooit tegen problemen aanloopt. Er wordt 24 uur per dag gekeken naar de infrastructuur van uptime en performance. Werkt iets net een beetje minder kan daar ook direct op gereageerd worden en tot slot kunnen er bij andere problemen ook systemen op afstand worden overgenomen om zo kleine problemen direct te verhelpen.
Microsoft 365 de basis voor jouw werkplek
Daarnaast kan ook het Microsoft 365 pakket onder werkplekbeheer vallen. Zorg ervoor dat alle werknemers thuis bij Teams, Mail, OneDrive en SharePoint kunnen zodat ze probleemloos bij bestanden en mail kunnen. Daarnaast zitten ook de programma’s als word, excel en powerpoint in het pakket waardoor ook daarmee makkelijk vanuit huis gewerkt kan worden.
WijhelpenMKB Werkplekbeheer omvat al het dagelijkse en periodieke onderhoud aan de ICT-systemen van de klant, gericht op het operationeel houden van de gehele omgeving en het ondersteunen van gebruikers met vragen, wensen of problemen. WijhelpenMKB helpt gebruikers met het soepel en prettig kunnen werken met de zakelijke data, applicaties, databases, e-mail en bedrijfsgegevens.
Interesse in een zorgeloze thuiswerkplek?
Bel nu 085 066 09 20.
Of vul onderstaande formulier in.
Meer handige tips en informatie
Algemene Info:
WijhelpenMKB.nl
Blokenweg 4
5165 NR, Waspik
KvK: 80474705
BTW: NL861684771B01
Handige Links:
Support
Contact
Online werkplek
VoIP telefonie
Zakelijk internet
© 2021 – WijhelpenMKB.nl | Algemene Voorwaarden | Privacy Policy | Disclaimer | ☎ 085-0660920